1 Haziran 2015 Pazartesi

Yoğunlaştırılmış Biyoinformatik Kursu

Yoğunlaştırılmış Biyoinformatik Kursu hakkında birçok soru geliyor, bu nedenle daha detaylı bilgi vermek istiyorum. 

Katılım


  • Öngördüğümüzden çok daha fazla sayıda başvuru alıyoruz ve başvurular devam ediyor. Eğer kursa katılmayı planlıyorsanız ancak henüz başvuruda bulunmadıysanız, sizden ricam katılım durumunuz kesinleştiğinde en kısa sürede başvurunuzu tamamlamanız. Böylece daha fazla biyoinformatik meraklısına eğitim verebilmek üzere gerektiğinde daha büyük bir salon ayarlayabilmek için yeterli zamanımız olacaktır.
  • Kursa katılmayı planlayanların zihnini meşgul eden sorulardan biri, kursun 3 büyük ilimizden birinde değil de Kayseri'de oluşu. Bu blogu takip edenler zaten biliyorlardır, ancak bilmeyenler için kısa bir açıklama yapayım: ülkemizdeki ilk biyoinformatik şirketini kurdum ve bu alanda özel sektörde en fazla eğitim veren kişi olduğum rahatlıkla söylenebilir. Kayseri'de özel çabalarla ve dünyadaki gelişmiş merkezlerin altyapı standartlarına sahip olarak kurulan Genom ve Kök Hücre Merkezi'nde biyoinformatik alanında çalışmalar yürütmek adına görevlendirildim, ve bu kursu ücretsiz bir şekilde geniş bir kitleye ulaştırabilmek için en uygun ortam şu an GenKök'te bulunuyor. 
  • Bir diğer soru kursun ücretsiz oluşu hakkında. Genelde ücretsiz olan şeylerin kalitesiz olduğuna ilişkin bir algı vardır, bu nedenle bu konu hakkında da bir açıklama yapma ihtiyacı hissediyorum. Normal şartlar altında böyle bir içerikle verdiğim bir eğitimin değeri 4 haneli bir sayıya denk geliyor. Ancak biyoinformatik serüvenimde çektiğim sıkıntılar ve ülkemizde bilginin paylaşılmasında yaşanan dirence tepki olarak bu alanda mümkün olduğunca yetişmiş insan gücüne katkıda bulunmayı ve bilgiyi yaymayı kendime misyon edindim. Bu nedenle özellikle lisans/lisansüstü seviyesinde yapılan her konuşma, çalıştay ve/veya seminer davetini kabul ediyor, yaz kampları veya staj programları vasıtasıyla lisans ve/veya lisansüstü seviyesinde öğrenciler le bilgi ve birikimimi paylaşmaya çalışıyorum. Biyoinformatiğe olan ilginin artmasıyla artık bu çabalarımın yanısıra daha büyük eğitim organizasyonlarına ihtiyaç olduğunu düşünüyorum; bu doğrultuda üzerime düşen sosyal sorumluluk gereği bu sene kapsamlı bir eğitimi ücretsiz olarak vermeyi düşündüm. Biyoakademi'nin desteği ve GenKök'ün de geniş katılımlı bir eğitim için uygun eğitim ortam sunması nedeniyle de ücretsiz kurs fikri gerçeğe dönüştü.


Program


  • Kurs 30 Haziran Salı günü saat 10:00'da Genom ve Kök Hücre Merkezi (GenKök) Konferans Salonu'nda başlayacak ve 3 Temmuz Cuma günü 16:00'da sona erecek. 
  • Özellikle uygulamalı eğitimlerden verim alınabilmesi için katılımcıların yanlarında dizüstü bilgisayarlarını veya tabletlerini getirmelerini öneriyorum.
  • Kursun içeriğini oluşturan konular, rutin olarak verdiğim çeşitli biyoinformatik eğitimlerinden seçildi. Biyoinformatiğe ilgi duyan veya bu alanda kendini geliştirmek isteyenlerin edinmesi gereken temel bilgiler göz önüne alınarak kurs programı oluşturuldu. 
  • Farklı bilgi seviyelerine sahip katılımcılara verilen eğitimlerin bazıları için karmaşık, bazıları içinse basit olarak algılanması maalesef önlenemez bir durum. Bu nedenle kurs içeriği bir bütünlük arzedecek şekilde tasarlandı. Yine bu nedenle, bilgi seviyeniz ne olursa olsun kurs boyunca tüm eğitim ve etkinliklere katılmanız beklenecek.
  • Kursun tamamına katılanlar katılım belgesi alabilecek.


Konaklama ve Ulaşım


  • Rezerve edebildiğimiz konaklama kapasitemizi başvuruların yoğunluğu nedeniyle fazlasıyla aşmış durumdayız. Bu nedenle KYK ile iletişime geçtik ve katılımcıların konaklamalarını kolaylaştırabilecek birkaç seçenek üzerinde çalışıyoruz. Bu konuda bir gelişme oldukça sizleri haberdar edeceğiz.
  • İstanbul, İzmir ve Antalya'dan Kayseri'ye doğrudan uçak seferleri mevcut. Havaalanı GenKök'e 13 km uzaklıkta. Uçakla seyahat edecek katılımcılarımızın Kayseri'ye varış saatlerini paylaşmaları durumunda havaalanından doğrudan GenKök'e ulaşımlarını organize edebiliriz.
  • Kayseri'ye otobüsle gelmeniz durumunda ise ücretsiz servislerden faydalanarak Erciyes Üniversitesi Fakülte Durağı'na gelebilir, buradan üniversite içi servislerle veya yaklaşık 20 dakika yürüyerek GenKök'e ulaşabilirsiniz.