30 Haziran 2013 Pazar

Programlama Odaklı Proje - 1. Bölüm

Projenin ilk bölümünde, programlamaya ilişkin temel bir anlayış geliştireceğiz ve bunu çok zevkli fakat ilerledikçe zorlaşan bir oyunla yapacağız.

Bilgisayarları, iyi tanımlanmış bazı görevleri otomatik olarak yapabilmeleri için geliştirdik. Bir bilgisayar yorulmaz ve sıkılmaz; ayrıca bazı işlemleri de insanlara kıyasla çok büyük bir hızda gerçekleştirebilir. Ancak bilgisayarların temel bir problemi vardır: bir görevi her ne kadar çok hızlı bir şekilde gerçekleştirseler de, bu görevin bir başkası (veya bir insan) tarafından tanımlanması gerekir. 

Gerçek bir programlama diline başlamadan önce, çok zevkli bir oyunla programlama hakkında bilgi sahibi olacağız. Light-Bot adlı bu oyuna bilgisayarınızdan veya mobil cihazınızdan erişerebilirsiniz. Oyunun web adresi: http://www.silvergames.com/light-bot-2. Projemizin bu bölümündeki ilk amacınız, bu oyunu tamamlamak (ileri bölümler uygulamayı satın almanızı gerektirebilir, tercih sizin). 

İkinci amacınız ise, bu oyunla aynı mantık ve çok benzer görsellere sahip olan bir başka varyasyonu oynamak ve her bölümde altın madalya alarak oyunu bitirmek. Bu oyuna da şu adresten ulaşabilirsiniz: www.lightbot.lu.

Son amacınız ise, bu oyunları oynarken keşfettiğiniz şeylerle yaklaşık 300 kelimelik bir özet rapor oluşturmak.

İngilizce konusunda kendinizi yeterince iyi hissetmiyorsanız, başarılı bir çevrimiçi sözlük olarak www.tureng.com'u önerebilirim.Raporlarınızı hazırlarken Türkçe veya İngilizce dillerinden birini veya aynı anda ikisini birden seçebilirsiniz.

Raporlarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken hususları genel bir kılavuz olarak hazırladım; burada yer alan maddeler kesin kurallar olmamakla birlikte, eğer bu projeyi tamamlayarak bir belge almayı istiyorsanız raporlarınızı bu kılavuza göre hazırlamanızı rica ediyorum. 

Başarılar.


Ne öğrenmeyi bekliyoruz?

  • Programlama dilinden bağımsız olarak, programlamanın neye benzediğini
  • Tekrar eden alt-problemlerin nasıl çözülebileceğini
  • Yoğun bir emek gerektiren özetleme ve raporlama sürecinin bir döküman halinde nasıl sunulması gerektiğini.