17 Nisan 2013 Çarşamba

Türkiye'de Biyoteknoloji ve Biyoinformatik Üzerine Kurumsal Bir Çalışma

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Haftasonu talihsiz bir kaza geçirdim ve her iki bileğimi de incittim; bu nedenle kısa bir ara vermek zorunda kaldım. Bugün size, organizasyonu TTGV tarafından gerçekleştirilen Biyoteknoloji Sektörel İnovasyon Sistemi: Kavramlar, Dünyadan Örnekler ve Türkiye'de Durum ve Çıkarımlar adlı etkinlikten bahsetmek istiyorum. Yukarıdaki linke tıkladığınızda, hazırlanan kitapçık ile seminer videolarına ulaşabiliyorsunuz. Her ikisi de büyük bir özenle hazırlanarak kitapçıkta kendine yer bulan ve Selin Arslanhan Memiş tarafından kaleme alınan Biyoekonomi bölümü ile, Yrd. Doç. Dr. Yeşim Aydın Son tarafından hazırlanan Türkiye'de Biyoenformatik kısımlarına mutlaka bir göz atmanızı öneririm. Özellikle ülkemizde biyoinformatiğin mevcut durumu hakkındaki soru işaretlerinizi son bahsettiğim kısımı okuyarak büyük ölçüde giderebileceğinizi düşünüyorum.


Etkinliğin ikinci kısmında her sektöre ilişkin bir SWOT analizi gerçekleştirildi ve ben de AG Biyoinformatik'i temsilen biyoinformatik masasında yer aldım. Gayet faydalı tartışmalar eşliğinde bildiğim kadarıyla ülkemizde ilk defa biyoinformatik üzerine kurumsal bir çatı altında ve hem akademi, hem kamu, hem de özel sektör temsilcilerinin katılımıyla bir SWOT analizi yapıldı. Biyoinformatik kavramının kamusal alanda da tanınırlığının artması adına bunu büyük bir gelişme olarak görüyorum ve çabalarından ötürü hem TTGV'ye, hem de Yrd. Doç. Dr. Yeşim Aydın Son'a teşekkürü bir borç biliyorum.


Sözün özü:
Ülkemizde biyoinformatik ilk kez kurumsal bir çatı altında farklı paydaşlar tarafından tartışıldı ve mevcut durum yazıya dökülerek kayıt altına alındı.



Proje:
Dünyada biyoinformatik üzerine hazırlanan raporları kısa bir Google aramasıyla bulabilirsiniz; böylece mevcut eğilimleri de saptayabilirsiniz.

Meraklısına:
TEPAV Yaşam Bilimleri ve Sağlık Politikaları Enstitüsü kapsamında birçok değerli çalışma yürütüyor; konuya ilgiliyseniz takip etmenizi kesinlikle öneririm.